7 dôvodov, prečo si zaobstarať niche parfum

  • MAGAZÍN
  • 7 dôvodov, prečo si zaobstarať niche parfum

7 dôvodov, prečo si zaobstarať niche parfum

Parfum nosíme nielen pre naše potešenie, ale aj preto, aby sme sa odlíšili od ostatných a aby sme boli jedineční. Vybrať si určitú fľaštičku môžeme z mnohých dôvodov - pre jeho značku, vôňu, popularitu ... Na trhu nájdete nepreberné množstvo vôní, od tých komerčných a známych, až po jedinečné a menej obvyklé vône, ktoré sa často prezývajú niche parfumy. Jedna skupina je určená pre masový trh a druhá potom pre ľudí, ktorí túžia po niečom špeciálnom. Ako vlastne spoznáte rozdiel a čo sa skrýva pod tajomným pomenovaním niche parfum?

Objavte kúzlo niche parfumov

Niche-perfSlovo niche si výrobcovia parfumov vypožičali z marketingového slovníčka. Odkazuje totiž na určitý sektor alebo trh, ktorý sa zameriava na úzku skupinu zákazníkov. A to tých, ktorí sa v danej problematike vyznajú.

Koncept niche parfumov bol vynájdený už na začiatku 80. rokov. V tomto období už bol parfumový priemysel zapojený do reklamy a marketingu a výroba vôní išla vo veľkom. Viete napríklad, že celých 30% ceny jedného parfumu predstavuje náklady na reklamu?
A tak niekoľko nezávislých parfumérov začalo vytvárať parfumy ručne, tradičnými metódami. To im umožnilo odtrhnúť sa od celého reklamného šialenstva a marketingových obmedzení, ktoré v tom čase panovali.

Niche parfuméri sa zamerali na vlastný čuchový zážitok, vytvárali parfumy podľa svojich preferencií, bez toho aby sa starali, či sa to niekomu páči, alebo nie. A tak vznikli niektoré veľmi odvážne a vysoko kvalitné vône s pôsobivou koncentráciou drahých, vzácnych a prírodných ingrediencií. Mimo to sa môžu pochváliť aj nádhernými flakónmi, ktoré sú prakticky umeleckým dielom a celú jedinečnosť vône podčiarkujú.

Tvorba niche parfumov umožňuje ich tvorcom naplno využiť slobodnú voľbu. Vďaka tomu vzniká vôňa, ktorá je plná emócií a čuchových spomienok. Vytvorený parfum si v sebe nesie emocionálnu stopu a dokáže človeka preniesť v čase na miesta, ktoré má rád. Niche parfémy sú skrátka jedinečné a určené len pre špecifickú skupinu zákazníkov, nie masovú väčšinu.

Aj vďaka tomu očakávajte, že si za niche parfumy priplatíte. Drahšia cena odráža nielen špeciálne a kvalitné suroviny, ale aj kreatívny čas a prístup parfuméra, ktorý vôňu vytvoril. Bohužiaľ takto lákavý trh začína zaujímať aj veľké parfumové domy, ktoré vytvárajú svoje vlastné špeciálne niche parfumy. Niche vône tak trochu začínajú strácať na exkluzivite a majú sklon podobať sa parfumom určeným pre globálny trh. Pravé niche parfémy sú vyrábané v malom meradle a distribuované na niekoľkých predajných miestach. Aj to patrí k ich mimoriadnosti.

Aké sú hlavné rozdiely medzi niche parfumom a bežnou vôňou?

Kým veľké značky investujú vysoké sumy do výskumu s cieľom zistiť, aké vzorce vôní oslovujú široké publikum, a ešte väčšie peniaze potom vkladajú do reklamných kampaní so známymi hercami alebo modelkami, u niche parfémov sú to práve tvorcovia, ktorí sú v centre pozornosti.

Pre predstavenie týchto špeciálnych parfumov alebo ich autorov potom parfumérské domy používajú poetický jazyk, ktorý kladie dôraz skôr na tvorcov, než na danú značku. Parfumér často býva označovaný ako remeselník alebo alchymista dostáva voľnú ruku a môže naplno prejaviť svoju kreativitu. Je mu dovolené rozprávať svoj vlastný voňavý príbeh a vytvárať atmosféru vône, bez toho aby sa musel obávať, že ho niekto bude nútiť zmeniť svoj recept len ​​pre potechu širokej verejnosti alebo preto, aby vyhovel výsledkom štúdií trhu.

Aj preto má každá značka niche parfumov svoj vlastný príbeh, meno a špeciálne ingrediencie, ktoré stelesňujú vlastnosti danej vône a podčiarkujú jej príbeh. Niche parfémy sú atypické, vzácne. Majú svoju vlastnú silnú identitu, ktorá sa snaží zákazníka očariť. Vo svete, kde je trh parfumami presýtený stále niche parfumy identifikujete vďaka ich kvalitným ingredienciám, originalite, intenzite a dlhotrvajúcej vôni, čo sú atribúty, ktoré ocení každý, kto nechce ísť s davom.

Prečo si zaobstarať niche parfum

Špeciálne a luxusné parfumy môžu mať dvojakú podobu - niche a prestížne vône. Tie druhé pochádzajú od známych parfumérských domov, ktoré však majú dlhú tradíciu. Prestížne vône nájdete vo svojej miestnej parfumérii a sú to napríklad parfumy Chanel, Dior alebo Gucci. Niche parfumy oproti tomu pochádzajú z menších, často neznámych parfumérskych dielní.

Po mnoho rokov bola klasické vône slávnych parfumérii bezpečnou voľbou. Podporovali ich celebrity, nosila ich väčšina vašich priateľov, boli ľahko dostupné v každom obchode. Časy sa však menia a zákazníci sa viac zaujímajú o produkty, ktoré kupujú. Viac si uvedomujú, za čo utrácajú peniaze. V oblasti vôní tiež prevláda trend prírodných surovín a istej exkluzivity, ktorá nositeľovi dodá nádych výnimočnosti.

Ešte sme vás nepresvedčili? Tu je 7 dôvodov, prečo si urobiť radosť niche parfumom

1. Vytvorené skutočnými odborníkmi

Na rozdiel od známych značiek, ktoré okrem parfumov vyrábajú tiež oblečenie, slnečné okuliare, kabelky alebo šperky, sú niche parfumy tvorené špecializovanými parfumérmi, ktorí sa venujú výhradne tvorbe vôní. Sú tak ozajstnými odborníkmi a svojím parfumom sa venujú na maximum.

2. Exkluzivita

Nielen vďaka svojej vysokej cenovke, ale tiež kvôli obmedzenej distribúcii nie je masový trh stále kompletne zahltený špecializovanými značkami. Ak sa rozhodnete zaobstarať si niche parfum, odlíšite sa od širokej verejnosti, ktorá sa uspokojí s tuctovými parfumami módnych domov. Tie síce voňajú krásne, ale nosí ich naozaj masová väčšina. Takže si položte otázku, či chcete voňať skvele, alebo skvele a nezabudnuteľne vďaka jedinečnej vôni.

3. Nosíte na sebe príbeh

Niche parfumy bývajú inšpirované najrôznejšími príbehy, ktoré im dodávajú na výnimočnosti. Veľmi populárne sú tiež vône na mieru, ktoré sú namiešané priamo na telo konkrétnemu zákazníkovi. Ale aj medzi nimi nájdete špeciality s označením ready to wear - kúpiť ich môžete hneď a nemusia sa miešať. Každá vôňa je premyslená a navrhnutá tak, aby vás preniesla na konkrétne miesta, čas alebo pripomenula určitú emóciu. Predpokladom je, že vám vôňa vybaví vlastné spomienky z minulosti, a vždy, keď budete mať chuť zaspomínať, bude parfum pripravený navodiť vám určitú náladu.

4. Užijete si špeciálne ingrediencie

Niche parfumérské dielne vynakladajú hromadu financií na kvalitné ingrediencie, ktoré pre svoje vône získavajú z celého sveta. Módne domy oproti tomu často míňajú peniaze za prepracované obaly a reklamy v časopisoch či na billboardoch. Ich vône sa vyrábajú v obrovskom množstve v snahe dostať sa k masám čo najrýchlejšie. Vo svojom zložení a ingredienciách sú menej odvážne. Často nevyhľadávajú nič iné ako štandardné zloženie a dobre známe prísady. Navyše okrem prírodných zložiek často volia syntetické náhrady.

Niche parfumy sú vyrobené v malých dávkach, na základe dostupnosti vzácnych surovín, čo okrem iného umožňuje venovať pozornosť detailom. Niektorí výrobcovia niche parfumov si napríklad neváhajú vykúpiť celá polia kvetov na rok či dva dopredu, aby mohli zabezpečiť vysoký štandard kvality. Neboja sa s ingredienciami experimentovať a vyberať tie naozaj špeciálne zložky.

5. Objavíte nové vône

Väčšinu konvenčných parfumov, ktoré nájdete v parfumériách už poznáte. Nie že by ste vedeli presne, ako ktorý z nich vonia - samozrejme aj oni majú svoj jedinečný charakter. Ale už poznáte jednotlivé typy. Skrátka všetky konvenčné parfumy sú si svojim charakterom veľmi podobné. U niche parfumu je to ale iné. Zloženie vône sa veľmi líši od štandardných parfumov, takže si na ne váš nos musí najskôr trochu privyknúť. Takže môžete vyskúšať niečo nové, čo ste nikdy predtým necítili. Po čase sa nebudete chcieť od niche parfumov odtrhnúť.

6. Podporíte nové parfumérské domy a dielne

Výberom špecializovaných parfumov vy, ako zákazník, podporujete mladé a kreatívne parfumérské domy. Dávate im príležitosť vyvinúť nové vône. Na rozdiel od veľkých parfumérských firiem niche parfumérie vkladajú finančné prostriedky a čas do produktu samotného, ​​nie do reklamy. Tak sa snažia veľkým domom konkurovať, a tak vytvárajú pre zákazníka vyššie hodnoty. Niche parfum je umelecké dielo, ktoré si môžete užívať.

7. Vegánskej, prírodné, udržateľné

Mimo spomínané výhody sú tu ešte ďalšie faktory, ktoré v dnešnom modernom svete začínajú byť čím ďalej dôležitejšie. Niche parfumové domy sú často mladé spoločnosti, ktoré si ešte len svoju identitu značky vytvárajú. A pretože sa v spoločnosti čoraz častejšie skloňujú pojmy ako je udržateľnosť, vegan, cruelty-free, reagujú na to aj tieto firmy. Mnoho niche parfumov tak vytvára vegánskej produkty, ktoré sa netestujú na zvieratách a ktorých obaly sú udržateľné a recyklovateľné.