Čo ste nevedeli o značke Tommy Hilfiger?

  • MAGAZÍN
  • Čo ste nevedeli o značke Tommy Hilfiger?

Čo ste nevedeli o značke Tommy Hilfiger?

Tommy Hilfiger patrí bezpochyby medzi jednu z najrozšírenejších a najobľúbenejších módnych značiek. Kto nepozná spojenie bieleho, modrého a červeného prúžku, akoby nebol! Poznáte však príbeh tejto módnej značky? Pretože cesta za úspechom pre Tommyho Hilfigera rozhodne nebola prechádzka lemovaná ružovými kríkmi. Keby sa však pri prvom neúspechu vzdal, prišli by sme o hromadu skvelé módy a svet by bol o jeden splnený americký sen chudobnejší. Poďte sa s nami vypraviť po stopách slávneho návrhára, ktorý tento rok oslávi 70, narodeniny, a odhaľte najrôznejšie zaujímavosti, ktoré sa s touto značkou viažu.

Podnikavý duch a originalita

Hoci jeho meno pozná celý módny svet, Tommy Hilfiger rozhodne nemal ľahký štart svojej kariéry. Narodil sa ako druhý z deviatich detí, takže sa jeho rodičia museli skutočne oháňať, aby všetkým súrodencom poskytli dobré životné podmienky. Z Tommyho chceli mať strojného inžiniera. Žiaľ tomu strojárstva moc nehovorila. Oveľa radšej sa zaujímal o módu a vo voľnom čase jazdieval nakupovať do New Yorku džínsy, ktoré doma v Elmira přešíval podľa svojho a predával svojim známym.

Písala sa 70. roky, éra hippies zažívala svoj vrchol. Tommy chcel dopriať všetkým originálnu a štýlovú módu, takže svoje kúsky začal predávať v obchode Brown 's. Čoskoro na to si otvoril vlastný butik The People 'Place, kam oblečenie so zvonovými nohavicami a rukávmi vystavoval. Tie vtedy ešte len začínali frčať v New Yorku, a v zapadnutom mestečku Elmira boli niečím úplne novým.

Doba kvetinových detí ale rozhodne nevynikala poriadkom a disciplínou. A tak v Hilfigerově sklepe prebiehali bujaré večierky a najrôznejšie zábava. Tá síce prilákala mladých ľudí, lenže sa radšej bavili, než by svoje peniaze míňali za módne handry. A tak celý kšeft skoro skrachoval.

Znovu a lepšie

Tommy sa však nechcel svojho sna vzdať. Uvedomil si, že bude musieť zamerať pozornosť na inú vrstvu obyvateľstva. Na takú, ktorá nie je skúpa a za kvalitné a zaujímavé oblečenie rada zaplatí. Presťahoval sa do New Yorku a začal pracovať na novej kolekcii. O jeho schopnostiach sa predsa len niečo roznieslo, a tak mu ponúkali pomocnú ruku slávni návrhári. Lenže Tommy chcel svoju vlastnú značku. Nezávislú. Vybudovanú len vďaka svojej snahe a usilovnosť. Bez barličky v podobe pomoci slávnych mien.

A nakoniec roku 1984, teda 16 rokov od otvorenia People 'Place, sa mu to podarilo. Založil vlastnú značku Tommy Hilfiger Corporation, ktorá sa zamerala na svieži a ležérne módu pre mladých. Farby modrej, červenej a bielej sa páčili, a jeho šaty Tommy Hilfiger sa výborne predávali.

Drzosť, ktorá sa vyplatila

Po neúspechu s hippie butikom si Tommy dobre uvedomoval, že poriadny business nepohne bez reklamy. Módny priemysel v tom čase už išiel na plné obrátky, a kto sa chcel presadiť, musel byť vidieť. A tiež sa nebáť.

Odvaha slávnemu návrhári nechýbala. Jeho reklamnej kampane boli dravé a nezostali bez povšimnutia. Najal si dokonca aj George Lois, ktorý stojí za mnohými slávnymi reklamnými kampaňami pre americkú leteckú spoločnosť cez USA Today až po slávnej americkej senátormi. Ten pre neho vytvoril veľmi smelú reklamu, ktorú umiestnil na Times Square.

"Štyri najväčšie americkí návrhári pánskej módy sú RL, PE, CK a TH."

Ralph Lauren, Perry Ellis, Calvin Klein. Táto mena si to mohla dovoliť, ich značky mali hromady zákazníkov. Ale TH? Navyše s Hilfigerovým logom a nápisom: "A toto je logo toho najmenej známeho z nich." To bolo dravé a nápadité. A veľmi funkčné. Tommyho Hilfigera behom chvíle poznala celá Amerika, a čoskoro tiež západný svet.

Neskôr spolupracoval aj s mnohými známymi osobnosťami a hlavne spevákov, ktorí mu priviedli mladých zákazníkov. Bola medzi nimi mená ako Britney Spears, Rolling Stones alebo Lenny Kravitz. Hilfiger si prial udržať značku medzi mládežou, nestál o povesť návrhára pre staré a bohaté. A tak si hudobné hviezdy obliekali jeho modely na koncerty, kam chodila hlavne mladá generácia fanúšikov.

Keď sa nad úspechom zatiahnu mračná

V čase, keď sa Tommymu skvele darilo prišla ďalšia nepríjemná rana. Medzi ľuďmi sa začali objavovať emaily, ktoré ho obvinil z rasizmu. Stálo v nich, že v určitej televíznej šou vyhlásil, že jeho móda je určená výhradne belochom a nepraje si, aby si jeho oblečenie kupovali černosi, aziati či Hispánci. Email vyzýval k bojkotu jeho tovaru a šíril sa ako lavína.

Bola to ale veľká lož, T. Hilfiger nikdy v danej TV show nevystúpil a nič rasistického nevyhlásil. Jeho značka našťastie tento útok ustála. Následne ju ale predal a dnes ju vlastní investičná spoločnosť, pod ktorú spadá napríklad aj značka Calvin Klein.

Zaujímavosti, ktoré ste možno netušili:

  • Jeho oblečenie pripomínalo študentský štýl amerických univerzít. Tommy Hilfiger však nikdy na vysokej škole neštudoval.
  • Snoop Dogg spopularizoval Tommyho Hilfigera medzi mladými priaznivcami hip hopu, keď si na talk show do televízie obliekol jednu z Hilfigerových košieľ.
  • Tommy Hilfiger málom pracoval pod značkou Calvina Kleina. Návrhár mu ponúkol spoluprácu po presťahovaní do New Yorku v roku 1979. Tommy však odmietol a vytvoriť svoju vlastnú značku.
  • T. Hilfiger uviedol na trh kolekciu pre dospelých so zdravotným postihnutím. To sa vyznačuje magnetickými gombíky, suchými zipsami a upravenými otvormi pre nohy, aby ho mohli obliekať ľudia s hendikepom.
  • Dominancia červenej, bielej a modrej farby v kolekciách TH vychádza z farieb americkej vlajky. Mala tiež k značke nalákať viac mladých ľudí. Pre voľbu týchto farieb bol Hilfiger od počiatku porovnávaný s Ralpha Laurena a dokonca aj kritizovaný za kopírovanie Laurenové štýlu.
  • Svojim oversize športovým oblečením, uvoľneným štýlom džínsov a polo tričiek nalákal k móde hlavne mladých ľudí. Investoval veľa do reklamy, ktorá predčila originalitu jeho modelov a poukázal tak na dôležitosť marketingu v móde.

Tommy Hilfiger a módne doplnky

Mimo oblečenie samozrejme značka navrhuje i doplnky. Kúpiť tak môžete dámske aj pánske hodinky Tommy Hilfiger, šperky aj parfumy.

Roku 1995 pri uvedení svojej pánskej vône "Tommy" vložil do reklamy celých 15 miliónov dolárov. V tom čase to bolo najviac peňazí vynaložených na kampaň za pánsku vôňu. Oplatilo sa mu to. Táto vôňa patrí medzi obľúbené ešte dnes - po viac ako 25 rokoch.

Populárne sú aj hodinky Tommy Hilfiger. Spájajú v sebe tradičný štýl so zaujímavými modernými prvkami, takže pôsobí mladistvo. Nebojí sa napríklad miešať moderný vzhľad s klasickými rímskymi číslicami a vytvárať tak zaujímavé a nevšedné kombinácie.

Ak je vám Tommy Hilfiger sympatický rovnako ako nám v Brasty, môžete si vybrať niektoré z jeho krásnych doplnkov, ktoré nájdete na našom e-shope. V ponuke nájdete pánske i dámske hodinky, šperky či parfumy Tommy Hilfiger. Rovnako ako jeho oblečenia sa vyznačujú výbornou kvalitou, ladným dizajnom a ležérnym americkým štýlom, ktorý padne do oka každej generácii.