Súboj parfumov: Light Blue vs. Acqua di Gioia

Zuzana Hudecová | 27. 4. 2018

Tieto dve ženami zbožňované dámske vône majú veľa spoločného, napriek tomu nie sú úplne rovnaké… Schválne, ktorý zdanlivý detail rozhodne o víťazke? Alebo se dočkáme remízy?

Toaletná voda Light Blue od Dolce & Gabbana prevoniava svet už od roku 2001. A hoci odvtedy ubehlo pekných pár rokov, nemá konkurenciu. Je zosobnením bezstarostnosti a sviežosti. Jej šťavnatá citrusová hlava určite dominuje, cez ňu sa však nenásilne hlási o slovo aj kvetinové srdce. Tento vyvážený „dámsky koktail“ je ležérny a pritom plný života – ako sama Sicília.

Dostávate pri čítaní týchto riadkov silnú chuť zbaliť kufor a vyraziť na dovolenku k moru? Potom ešte len počkajte, ako s vami „zatočí“ vôňa Light Blue. Akonáhle sa rozvonia aj jej základ plný energizujúceho cédrového dreva, cieľ vašej tohtoročnej letnej dovolenky bude už viac než jasný - Stredozemné more. Jedine tam naozaj pochopíte, akú silu má céder osviežený kvapkami slanej vody… Takú, že aj ťažký letný vzduch suverénne prebije.

Acqua di Gioia od Giorgio Armaniho se dostala do predaja o dosť pozdejšie – v júni 2010. Hoci aj u nej na prvé privoňanie okamžite ožijeme  príjemnou kyselosťou citrónov ( opäť talianských, ale tentoraz z prímorského mestečka Amalfi), táto zložka nie je tak výrazná ako u Light Blue.

Dámsku parfumovanú vodu Acqua di Gioia, ako jej názov vypovedá, charakterizuje hlavne voda. jak její název vypovídá, charakterizuje hlavně voda. Či už v podobe dažďa stekajúceho po mohutných listoch tropických rastlín, alebo ľahko štipľavého mora. Bola stvorená pre silné, sebavedomé ženy, ktoré pristupujú k svojmu životu s optimizmom a detskou zvedavosťou. Jej elementárna čistota a pocit okamžitej hydratácie vás pohltí.

Práve tie najzákladnejšie veci v živote - ako napríklad voda - sú kľúčom k našej fyzickej aj duševnej rovnováhe. Preto vodou sa Armani inšpiroval aj pri tvorbe tohto flakónu, ktorý reprezentuje kvapku vody v celej jej dokonalosti: zaoblená, ľahká a priezračná.

Amalfi je taká bledšia a menej kyslá varianta citrónov, ktoré bežne kupujeme.. A rozhodne aj menej agresívne vonia. Preto sa do parfumov skvele hodí. Tajomné slovo labdanum zase označuje vzácnu živicu získavanú z kríka vzhľadovo podobnému  šípovej ruže. U nás ho však nenájdete, jedná se o typickú vegetáciu na slnečnom  ostrove Kréta.

AKO NAOZAJ VONIA?

Hoci prevažnú časť hlavy tvoria u týchto 2 parfumov citróny, každý vonia úplne inak. Otázkou zostáva, či ten rozdiel je spôsobený samotnou odrodou citrónov (sicílsky verzus Amalfi),  množstvom vonných látok obsiahnutých v každom parfume alebo kombináciou so zvyškom prísad ... My by sme si tipli, že "C je správne".

Množstvom vonných látok to byť pravdepodobne nemôže, pretože toaletná voda Light Blue vonia po nanesení oveľa intenzívnejšie ako parfumovaná voda Acqua di Gioia. Čo z hľadiska obsiahnutých vonných látok (v toaletnej vode 6-12%, v parfumovanej vode 12-15%) odporuje tejto myšlienke.

Light Blue je pravdepodobne kvôli spojeniu se zeleným jablkom Granny Smith i „po čuchu“ oveľa kyselejšia, a tým pádom aj prenikavejšia. Naopak Acqua di Gioia sa neprejavuje tak agresivne. Jej nástup je tiež veľmi strhujúcí, ale aj romantickejší a diplomatickejší.

Cena?

Ak hrá pre vás cena pri výbere parfumu veľkú úlohu, v tomto prípade vám s rozhodovaním veľmi nepomôžeme. Light Blue (100 ml) i Acqua di Gioia (100 ml) kúpite približne za  57 – 62 €.

KDO JE VÍŤAZ?

Aj keď to nebolo jednoduché rozhodnutie, zlatú medailu od nás získava Acqua di Gioia od Giorgia Armaniho. Jej vôňa je v niečom „dospelejšia“ a zaujímavejšia než má její silne citrusová sokyňa Light Blue. A vzhľadom k tomu, že ide o parfumovanú vodu (nielen  o toaletku) ju na sobě po nanesení ucítite oveľa dlhšie.